דיון הופס ליום חמישי PM: אול סטאר USA נגד העולם, כן או לא? / מנחם לס

כולנו יודעים שהאול סטאר הוא מקרה אבוד. הוא לא מעניין אף אחד מלבד השחקנים המוזמנים לתחרויות כי עבורם זאת הזדמנות להיות 4 ימים ביחד במלון עם חברים, שחקני עבר, VIP מהוליווד וכל שטחי הבידור, ובכלל, אווירה של חופש וכיף. אמנם היו שחקנים שאמרו שהם היו מעדיפים ארבעה נימי חופש בבית אבל הם משקרים.

הייתי במספיק אול סטארים לראות את השחקנים יושבים פה ושם, מתבדחים, צוחקים, HAVING THE TIME OF THEIR LIFE, ואיתם שחקני קטולנוע, כוכבי היפ-הופ, ומה לא. אלא ארבעה ימים מיוחדים מאד לשחקנים הנמצאים שם.

אבל משחק האול-סטאר הוןא הדבר המשעמם ובנאלי ביותר בהופס.

עכשיו מתברר שאדם סילבר עצמו יודע שארה"ב נגד העולם זה הסיכוי האחרון להציל את האול-סטאר, אפילו שלפני שנתיים הוא אמר שארה"ב נגד העולם באול סטאר זה כמו לשים נזם זהב באף חזיר.

מסתבר עכשיו שאנשים כסטיב נאש בוחשים חזק בקדירה, ומדובר על משחק כזה ב-2022. למה 2022? זה יהיה יובל ה-30 של הדרים טים בברצלונה, ששינתה את כל עולם הכדורסל בארה"ב ובעולם מהקצה אל הקצה.

אתם יודעים מה מנע, ומה מונע את המשחק? פעם היתה דיעה שארה"ב תבייש את העולם בהפרש של 40.

הימים האלה חלפו ואינם עוד.

אז מה טוענים עכשיו? לא תאמינו: ישנו רוב ב-NBA בוועדה המחליטה על דברים כאלה הטוענים ש"זה לא צודק לבחור את ארה"ב מתוך 360 ילידי ארה"ב נגד 108 ילידי חו"ל". אני לא מבין מה לא צודק כאן. אם היו יותר שחקנים טובים בעולם ברמה של לוקה דונצ'יץ הם לא היו משחקים באורוגוואי או ספרד. הם היו משחקים ב-NBA. בין המתנגדים ישנם הטוענים שהרבה יותר קל לבחור 12 מתוך 360 מאשר 12 מתוך 108, הווה אומר להיות זר זה טוב יותר מלהיות אמריקאי כי סכוייו להיבחר גדולים יותר. ז"א הטענה היא שאם אתה אמריקאי מצויין וישנו זר מצויין באותה רמה, אז סכויי הזר לשחק באול סטאר הם גבוהים מהסיכויים של האמריקאי כי סכוייו הם 1/108 נגד 1/360.

כל מה שיש לי לומר על כך זה שיושבים שם מטומטמים כאלה שקשה להאמין.

בואו נדבר קמת על הכוכבים של חו"ל כיום. שני השחקנים עם מספר בחירות הקהל הגדול ביותר הם זרים: לוקה במערב וגיאניס במזרח. והבוחרים הם אמריקאים ברובם ועדיין בחרו בזרים!

אתם יודעים מה אני חושב?

אני חושב שהאמריקאים פוחדים שהעולם ינצח אותם. לא סתם ינצח אותם, אלא יכניס בהם חזק.

לא רק לוקה וגיאניס מובילים במספר הבחירות. בואו נקרה את מי עוד יש להם. ישנו קמרוני המשחק בסיקסרס ושמו ג'ואל אמביד. לטורונטו ישנו אחד בשפם פסקל סיאקם. צריכים עוד גבוהים. בדנבר משחק ניקולה ג'וקיץ'; ביוטה רודי גובר. במינסוטה יש את קרל אנטוני טאונס שכבר שיחק עבור הרפובליקה הדומיניקנית, שם נולד. ולא, לא שכחתי את מרק גאסול מטורונטו. לא ניגמר: לסיקסרס יש את אל הורפורד הדומיניקני מלידה, ולאורלנדו יש את ניקולה ווצ'ציק ממונטנגרו. וואללה שכמעט שכחתי את דומנטאס סבוניס הליטאי ושכנו מלטביה קריסטפאס פורז'ינגיס. 11 שחקני פרונטליין זרים. וואללה ששכחתי את דאנדרה אייטון. 12 שחקני פרונט-ליין. מי צריך גארדים?

חבל על הזמן.

אבל אם בכ"ז צריך גארדים? אז לצד לוקה יש בן סימונס, שי גילגואוס-אלכסנדר הקנדי, ג'מל מוריי הקנדי, וויגינס הקנדי. גורן דראג'יץ'. יש עוד קנדי שיהיה מצויין – ארג'יי בארט.

אני מתחיל לחשוב שאנשי הוועדה, שכולם אמריקאים ובראשה יושב אדם סילבר, חוששת שאפילו אם 12 האמריקאים הטובים ביותר ישחקו, הזרים ינצחו ואז זאת מכה קשה ביותר ל-NBA שהוא, אחרי הכל, מוצר אמריקאי. לפחות מרק סטיין מהניו יורק טיימס כותב שעתה סטיב נאש הוכנס לוועדה, וגם דירק נוביצקי מועמד.

מה שזה יקרה יותר מוקדם יהיה יותר טוב. 2022 נראה זמן מצויין ליובל ה-30 של הדרים טים.

אז מה דעתכם? העולם נגד ארה"ב רעיון טוב? צודק לשחקנים האמריקאים שסכוייהם לעשות את ה-12 קטנים יותר? ואתם רואה 12 אמריקאים היכולים לעמוד מול קבוצת הזרים שהעמדתי?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
57 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Eddie
Eddie
16 בינואר 2020 18:22

אם עושים רשימה, זה נראה באמת שהסנטרים הטובים ביותר בליגה, זרים, אבל עדיין הפורווארדים והגארדים הטובים ביותר, אמריקאים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
16 בינואר 2020 18:24

רעיון מצוין מנחם, ואפשר גם לעשות משחק ותיקי אולסטאר – נאש, מאנו וסאבוניס האב נגד קובי, אייברסון ושאר ירקות. יהיה אחלה.

סוסמעץ
סוסמעץ
16 בינואר 2020 18:30

"כל מה שיש לי לומר על כך זה שיושבים שם מטומטמים כאלה שקשה להאמין."
==
סיכום מעולה דוק
==
האמריקאים לגמרי מפחדים

רועי ויינברג
Admin
16 בינואר 2020 18:36

אחלה של רעיון. יותר מעניין מהקונספט של הנבחרות שקיים כרגע. אני לא בטוח, אגב, שטורניר 1 על 1 יהיה פחות מעניין ממשחק האול-סטאר המסורתי

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 18:40

רעיון שחייב לקרות.
אין שום עניין יותר במזרח מול מערב.
פעם לשחקנים היה כבוד, והתאמצו כדי להראות מי הקונפרנס החזק יותר, ומי החזקים שבחזקים.
היום זה לא מעניין אף אחד, ולא ראיתי משחק אול-סטאר כבר איזה עשור. מדי פעם הצצתי בתקציר וכל פעם נדהמתי יותר מהביזיון.
עולם נגד ארה"ב ייתן לשחקנים משהו להילחם עליו, ועם הזרים שיש היום בליגה – הם פייבוריטים.

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:04

מכיוון שאתה לא רואה כבר עשור רק נעדכן אותך שזה כבר שנתיים לא מזרח-מערב.

ברוך רובין
ברוך רובין
16 בינואר 2020 19:10

זה החרטא של הבחירת סגלים שבעתם עשה את זה סוג של משחק מעורב, עדיין אפס עניין ואפס הגנה זה לא הועיל למשחק האולסטאר הייתי מנסה במקומם להוסיף תחרות של משחקון 1 על 1 או שניים על 2 לפי גדלים ועמדות (הארדן נגד דונציץ לדוגמה). היה מוסיף הרבה אגו ותחרות .

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:21

רעיון מעולה

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:22

לא יוסיף שום דבר – האולסטאר זה אירוע יחסי ציבור וזה שתשנה את הפורמט לכאן או לכאן לא יהפול אותו ליותר חשוב. עם מידת החשיםה שיש לליגה בימינו הוא אירוע די מיותר.

ברוך רובין
ברוך רובין
16 בינואר 2020 19:26

יש עניין שנקרא אגו, תחשוב על תחרות מי שחקן אחד על אחד הטוב ביותר? ושמים בה את הארדן נגד דונציץ, את קיירי נגד יאנג… אתה חושב שהם לא יתאמצו? השחקנים האלה מפוצצים באגו

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:28

לא הם לא יתאמצו. הם לא יסכנו פציעה בשביל משחק ראווה.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:35

נכון

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:28

כנראה ששכחת מה היה פעם האולסטאר עבור השחקנים ואיך הם התייחסו אליו.

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:30

החשיפה של הליגה לא הייתה קרובה לזו של ימינו וגם אז התייחסו לזה כמו משחק ראווה. לא סתם התוצאות היו אסטרונומיות (אמנם לא כמו בימינו שזה ממש הפך לבדיחה מיותרת לחלוטין). בוא לא נעשה לזה רומנטיזצית יתר.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:37

זה היה משחק כדורסל ולא קרקס.
וברבע האחרון הייתה לפעמים הגנה רצינית+.
לשחקנים היה חשוב מאוד לנצח בשביל הקונפרנס ובשביל להראות מי הכי גדול בין הגדולים.
זה היה תענוג של משחק פעם.
היום זה ביוב.
זה צעד בכיוון הנכון, משהו שייתן להם סיבה להילחם ולהתאמץ.
לא צריך להיות גאון בשביל להבין את זה.

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:41

איך לומר, תענוג של משחק זה לא היה. אולי קצת פחות חסר ערך.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 20:38

קח, הראשון שבדקתי. 1991.
https://youtu.be/uFuzU90PHHU?t=45m10s
כבר מההתחלה רואים הגנות יותר חזקות מרוב משחקי הליגה היום.
בסוף זה בכלל רצח.
השחקנים הטובים בעולם מתחרים זה נגד זה מי הכי טוב.
כמו שהמשחק הזה היה אמור להיות.
איך אתה בכלל יכול להשוות את זה למופע ההיתולי לכל המשפחה שיש היום? שבו אין שום קשר לכדורסל.

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 21:36

כן, תמשיך לספר לעצמך…

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 21:41

ואני לא משווה את זה להיום כי היום זו באמת בדיחה כבר לא מצחיקה.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:17

זה לא משנה, זה אפילו יותר דבילי ממזרח-מערב.
מנסים לסבך ולהמציא את הגלגל במקום ללכת פשוט ולעניין למה שמעניין.
סילבר הדביל תמיד חייב להתחכם.
אם אני לא טועה מקומיים נגד זרים זה האולסטאר הנפוץ בליגות באירופה.

ברוך רובין
ברוך רובין
16 בינואר 2020 19:04

אני מסכים וזה רק מראה איזה מהפכה אדירה עברה הליגה עם הגלובליות שלה, היום השחקנים הטובים בעולם לא חייבים להיות אמריקאיים, העולם לא נופל מאיתנו במאומה יותר. יאניס דונציץ … וזה רק קצה הקרחון

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:19

ברור שהיסודות של המשחק כמו שהוא אמור להיות משוחק טובים יותר בעולם.
בארה"ב המגמה השלטת שהולכת ומתחזקת היא קרקס של היילייטס ואתלטיות. ועכשיו שלשות.

עמיחי קטן
Admin
16 בינואר 2020 19:03

אני לא חושב שאמריקאים נגד זרים יהיה מה שיגרום לשינוי ביחס של השחקנים לאולסטאר.
הפתרון לדעתי הוא לגרום לשחקנים לרצות לנצח בלי קשר לשאלה מי נגד מי על ידי תמריצים כלכליים (לדוגמא – בונוס לשחקנים שניצחו).

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 19:18

הם מרוויחים עשרות ומאות מיליונים.
איזה תמריץ כלכלי תוכל לתת לצעירים השבעים האלה?
רק לשחק על הכבוד

אור
אור
16 בינואר 2020 20:03

גם אם זה יגרום להם לשחק יותר חזק אני נגד, מילא אם היו תורמים את זה אבל לקבל עוד כסף כתמריץ זה בולשיט

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

פלוס וזה.

עידו גילרי
Admin
16 בינואר 2020 19:03

לא יודע על איזה ועדות אתה מדבר כי למיטב ידיעתי הליגה בכלל לא דנה בזה ואין שום גוף בליגה שזה מונח לפתחו. אז אולי אנשים עושים ספקולציות כאלה – את האולסטאר זה לא יהפוך למעניין יותר. גם ככה כבר הכניסו את זה כבר במשחק הרוקיז/סופמורס.

עידו גילרי
Admin
17 בינואר 2020 0:07
Reply to  מנחם לס

נו חלאס מנחם סטיב נאש עסוק עכשיו עם דברים אחרים וגם עברתי עכשיו בקונסטיטושן ולא היה שום דבר בנושא בכל השבועיים האחרונים.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17 בינואר 2020 19:30
Reply to  מנחם לס

+ 100

אור
אור
16 בינואר 2020 20:04

לא יודע אם אצפה אבל רעיון יותר טוב ממזרח-מערב או מה שיש עכשיו זה בטוח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

האולסטאר מיותר. זה בדיחה במשחקון נגד ילדים שהם באים לשחק הם מתאמצים יותר. צריך לבטל אותו תכלס אבל זה מכניס כסף אז להשאיר.
רוצים אחד על אחד עם מאמץ? פרס ראשון 20 מיליון דולר בטורניר נוק אאוט של 10 דק משחק. אני מאמין שכולם כמעט ישתתפו בטח הצעירים לוקה יאנג ומוראנט שחמים על הדולרים. פחות מ20 מיליון לא יגרום לכוכבים להתאמץ.

מי יסרב? בטח השיקוץ להימנע מהבושה, הסייבורג שיעשה לוד מנגמנט יעני זה לא ברמה שלו, קאפקייק כנראה אלא אם יגידו לו שהוא מפחד והארדן ינגב אותו ואז הוא ישחק.

דמיאן קיירי יאניס, לוקה, יאנג, מוראנט אני בטוח שישמחו להשתתף

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 20:25

שמור את הכסף לעניים ולנדכאים.
טורניר 1X1 בשלושה סיבובים.
8 נרשמים.
הגרלה מי נגד מי.
רבע, חצי, גמר.
הזוכה מוכרז שחקן ה-1X1 הטוב בליגה.
צעירים קוראי תיגר ו-וותיקים עם אגו וביצים יעמדו בתור כדי להשתתף.
יהיה להיט היסטרי.
משחקונים הראשון ל-18 נק' או מה שיהיה הגיוני.

אור
אור
16 בינואר 2020 22:35

כן, קחו עוד 20 מיליון דולר רק תתאמצו בבקשה כמו שאתם אמורים לעשות. הגיוני

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 בינואר 2020 20:31

אני מציע לבטל את החרא הזה בכלל. אולי להשאיר את תחרות ההטבעות (נגיד) והשלשות (שהיא באמת סבבה ולא דורשת יותר מדי מאמץ)
אני לא אוהב את גישת ה"כמה טוב היה פעם", אבל נראה לי שתחרות ההטבעות באמת איבדה מערכה (למעט הפעם ההיא של 2016 שפשוט הייתה מדהימה). אני מאמין שפעם, באמת הטובים ביותר היו משתתפים כשכמובן ג'ורדן היה גולת הכותרת. היום לארי ננס ג'וניור עושה לך טובה שהוא מגיע.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 20:42

מה זה "גישת"?
יש משחקים מלאים ביוטיוב, תראה בעצמך.
זה משהו ברור לחלוטין, אין פה שום "גישת".
הנה קח ראשון ששמתי לגילרי:
https://youtu.be/uFuzU90PHHU?t=45m10s
תחרות ההטבעות זה פאסה. עשו כבר מזמן את כל מה שאפשר.
במקום זה אתה עושה טורניר 1X1 והרייטינג בשמיים.

חגי "התותח" ניסני
Editor
16 בינואר 2020 20:48

אני מדבר באופן כללי על גישת ה"פעם היה יותר טוב".
בהקשר של האולסטר אני מסכים לגמרי – ואם אני מבין את מה שעידו הגיב לך לעיל, אז הוא גם סובר שפעם המשחק היה יותר תחרותי.

אשך טמיר המקורי
16 בינואר 2020 20:59

תקשיב, ראיתי עכשיו את הכמה דקות אחרונות של המשחק הזה וזה היה יותר אינטנסיבי ממשחק פלייאוף היום.
פשוט משחק כדורסל תחרותי מההתחלה ועד הסוף שכולם לוקחים את זה ברצינות.
היו ימים

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17 בינואר 2020 19:32

מצחיקול, אתה מנסה לשכנע? אבוד…

NFS
NFS
16 בינואר 2020 21:00

קודם כל הייתי מתייחס לאולסטאר כמשחק שאפשר לתבל אותו ולשנות קצת את החוקים הרגילים-
1. מקצר את זמן המשחק לרבעים של 10 דקות
2. בכל מחצית מגרש יש עיגול קטן (או שניים) שקליעה משם שווה 5 נקודות.
3. 2 עיגולים בתוך קשת השלוש שקליעה משם שווה 4 נקודות.
4. קבוצה מחוייבת להוציא שחקן (להישאר 4 על המגרש) למשך דקה בכל רבע.
5. רק מעל 8 עבירות ברבע הולכים לקו לשתי זריקות.

ג'ורג' עובדיה הסקרן
17 בינואר 2020 11:46
Reply to  NFS

עוד כמה: במקום כדור תקני – ביצה קשה; זריקת עונשין תתבצע עם הגב לסל, בזריקת סבתא, ותהיה שווה 6 נקודות; להוסיף מכשול מים בקו החצי; בסוף הרבע השלישי לשחרר את העזים והחתולים למגרש; תפיסת עטלף תהיה שווה עשר נקודות וביצה מהצד.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17 בינואר 2020 19:32

חחחחחחחח

אלון
אלון
16 בינואר 2020 21:14

לגבי החזרת הענין לאולסטאר –
פעם תרמתי מאמר בנושא, מוזמנים לקרוא
https://www.hoops.co.il/?p=31952

אגב מנחם, הסיכויים להבחר הם לא 15/108 ו- 15/360?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אשך קרוסו 4 בגארדים לאולסטאר 😂😂😂

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אני בעד תחרות אגרוף. בוורלי נגד ווסטברוק, יש מתנגדים? אני בטוח שגם הם יסכימו.
אולי צ'רלס בארקלי ישפוט תחרות דאנקים בה כל מתמודד הוריד שישיית בירות מול הקהל?

אור
אור
16 בינואר 2020 22:36

חחח, אם כבר קרקס אז עד הסוף
.
האחים לופז נגד המאסקוטס, קרב עד המוות. מה אומר?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

😄
חובה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ווילבקין עושה הארדן למילאנו

צ'יקו
Admin
17 בינואר 2020 0:12

לגבי המשחק עצמו אני לא יודע אבל יש לי הצעה לתחרות הטבעות:
תחרות ההטבעות בין כוכבי ה-nba לבין מטביעים מקצוענים, דוגמת גורדן קינגסטון ודומיו! האגו של שחקני הליגה וההייפ מסביב יעשה את זה למדהים.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17 בינואר 2020 0:18

זה בהחלט יכניס קצת פלפל, בטח מבחינת שאר העולם. האמריקאים אולי יאבדו קבוצה אחת, אבל ירוויחו אופציה לאמוציות נגד היריבה (they took our jobs!). בכל מקרה, יותר טוב מהפיהוק הנוכחי

Niro
Niro
17 בינואר 2020 0:21

הכי פשוט – מערב נגד מזרח והמנצחת מעניקה לנציגה שלה יתרון ביתיות בגמר.

א.ב
א.ב
17 בינואר 2020 0:27

זה לא יעבור בדיוק בגלל הסיכויים שהוזכרו פה.
להיות אולסטאר זה חוזי פרסום, סטטוס בליגה, שדרוג לחוזה הבא, לפעמים יש אפילו בונוס מובנה בחוזה.
כל השחקנים האמריקאים הולכים להתנגד לזה, כי זה מקטין את הסיכוי שלהם להיות אולסטאר, במקום ה- 70% שהם מהליגה, 50%, והם לא יפסידו כסף.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17 בינואר 2020 5:29

טוב טוב יה מנחם, תגיד זקן שלנו, מאיפה הבאת את הצילום של הכדורון הזה של כדור הארץ? היית אצלי במעבדה?
חחחחחחחחחחחחח, יש לי בדיוק אחד כזה שקיבלתי באיטליה בכנס מומחים מטעם האיחוד האירופי. אני משתמש בו לחזק שרירי לפיתה בידיים.